GY6 50cc 64mm en 69mm cilinderkop

 

GY6 50cc motoren hebben verschillende cilinderkoppen, namelijk 64mm kleppen en 69mm kleppen, wat duidt op de lengte van de kleppen. De verschillen kan je pas zien wanneer je de kleppendeksel verwijdert.

 

Hoe kan je de verschillen zien?

  1. Je kan zien of de kleppen uitsteken uit je cilinderkop. Steken ze uit? Dan heb je de 69mm lange kleppen variant. (Zie afbeelding 1 en 2)

  2. Je kan het zien doordat er in de cilinderkop een soort brugje of verdikking zit. (Zie afbeelding 5)

  3. De tuimelaars opmeten. Je legt ze op een tafel en drukt de tuimelaar die contact maakt met de nokken van de nokkenas naar beneden. Dan meet je de hoogte van de tafel naar de tuimelaarhevel. (Zie afbeelding 6)

Afbeelding 1 GY6 50cc cilinderkop met korte kleppen.

Afbeelding 2 GY6 50cc cilinderkop met lange kleppen.

Afbeelding 3 GY6 50cc cilinderkop met korte kleppen.

Afbeelding 4 GY6 50cc cilinderkop met lange kleppen.

Afbeelding 5 GY6 50cc cilinderkop verschil

Afbeelding 6 GY6 50cc tuimelaar brug verschillen

 

Kan ik deze onderdelen met elkaar wisselen?

Bij de 64mm cilinderkop hoort de juiste "64mm" tuimelaar brug. En dit geldt ook voor de 69mm cilinderkop. Je kunt de tuimelaar brug niet uitwisselen. Dus een "64mm" tuimelaar brug past niet op een 69mm cilinderkop. Andersom ook niet. Let hierbij op als je een nieuwe cilinderkop gaat halen! Cilinder en zuiger zijn niet afwijkend. Dit geldt ook voor de kleppendeksel en de nokkenas.

 

Let op: Je hebt beide uitvoeringen met of zonder SLS. Dit is voor emissie. Let hierbij ook op! Kan wel verwijderd worden.

 

Vragen of opmerkingen? Stuur het via de formulier hieronder. Ik zal zo snel mogelijk reageren!

* Verplicht

 

Check de knop hieronder voor vragen die ik heb aan jou en de regels om een formulier te sturen: