Zwakke punten GY6 blok

 

Hierbij de zwakke punten die zover bekent zijn over de GY6 motorblokken.

 

Zwakke punten bij de GY6 50cc

  • Oliekanalen iets te klein waardoor het blok meer moeite heeft met smeren.
  • Vaak zijn de onderdelen van slechte kwaliteit.
  • Krukas is niet goed uitgebalanceerd. Dit geeft vaak problemen bij hogere cilinderinhouden zoals 80cc en 90cc. Hiervoor is er wel een sterkere krukas beschikbaar.
  • Oliefilter houdt alleen grote metaalschaven tegen. Filters niet perse de olie op kleine metaaldeeltjes. 
  • Kunnen olie verbruiken.
  • Vaak elektrische startproblemen door een lage kwaliteit bendix.
  • Redelijk hoog benzineverbruik door een verkeerd afgestelde carburateur van de fabriek af.
  • Vaak lekke uitlaatkleppen bij de euro 4 modellen. 

 

Zwakke punten bij de GY6 125/150cc

  • Oliekanalen die net iets te klein zijn.
  • Long case carter is redelijk zwak. Altijd de kickstartdeksel erop houden voor de extra stevigheid tijdens het rijden.
  • Kickstartmechanisme kan vaak kapot gaan.

 

Kunnen deze zwakke punten voorkomen worden?

De meeste problemen of zwakke punten kunnen voorkomen worden. Niet allemaal omdat het blok nou eenmaal zo ontworpen was en nu niet 1,2,3 veranderd kan worden. Het beste is er gewoon goede kwaliteit onderdelen te gebruiken en goed afstellen of laten doen. Dan kan het blok gemakkelijk meer kilometers aan. Zorg er ook voor dat er tijdig onderhoudt wordt gepleegd. 

 

Vragen of opmerkingen? Stuur het via de formulier hieronder. Ik zal zo snel mogelijk reageren!

* Verplicht

 

Check de knop hieronder voor meer vragen die ik heb aan jou en de regels voor een formulier te sturen: